09.- 15.09.2019 – PCT

V pondělí ráno si jedu na poštu vyzvednout výbavu, kterou jsem si sem poslal z Mammoth lake. Odpoledne posílám Honzovi (spoluhiker z Washingtonu) dotaz, kde se nachází. Myslím, že by měl být nedaleko, poslední zprávu od něho mám z Truckee. Odepisuje mi, že je v S.L.Tahoe v hostelu Mellow Moutains. Tak mu ihned píšu, že sedím v jídelně, ať přijde na pivo. Jak jsou ty hikerké trasy stejné.
Za chvíli už probíráme zážitky z trailu. A pak si jdeme nakoupit jídlo. Grilkuře dáváme na půl a vajíčka se slaninou k snídani také. Oba zůstáváme v hostelu do čtvrtka. Věnujeme se jídlu, odpočinku a dopisování stránek.

South Lake Tahoe – najdi hranici Kalifornie a Nevady?

Plánuji cestu domů. Moje šance dojít za včasu (víza a možná i počasí) celý trail byly od Washingtonu jen teoretické, ale skusil jsem to. Před startem jsem si říkal, že by bylo skvělé vidět Sierru, Washington a poušť. To se mi splnilo a ujít celý trail by byla třešnička na dortu. Holt mám dort bez třešničky, hlavně že jsem si to užil a to byl cíl. Nikdy dříve jsem tak dlouhou štreku nešel, tak jsem se nevyhnul některým chybám začátečníků: těžší výbava než bylo nutné, ne úplně sedící batoh po zhubnutí, chybějící kalorie v posledním měsíci.
Ve čtvrtek se loučíme, Honza jde na stopa zpět na trail. Vůbec mu to nezávidím. Což znamená jediné, že ještě nejsem OK. Já nasedám odpoledne na bus směr Sacramento, kde mám rezervaci v hostelu blízko centra města.

Poslední s Honzou – odjíždí zpět na trail.

V pátek navštěvuji v Sacramentu REI, kde reklamuji boty, které se začínají trhat po pár stech kilometrech a vyměňuji prodřené ponožky Darn touwn za nové (doživotní záruka). Obé proběhne k mé spokojenosti a odcházím v nových ponožkách a botách.Odpoledne nakupuji dobroty domů a když to vše přinesu na pokoj, tak si říkám, že to do batohu ani nesrovnám.Navečer si jdu koupit chlazené pivo do obchdu s alkoholem a pozoruji místní bezdomovce. Je jich tady opravdu požehnaně.Večer sedím na zahradě hostelu a užívám si poslední horké noci. V CZ večer přes 20° určitě nebude.

Kapitol v Sacramentu.

Street art.

V sobotu ráno balím nákupy a vše se do batohu vejde, jen váží snad tunu. Než dojdu na vlak, tak mě pěkně bolí kolena. Nějak jsem si asi odvykl. Cestuji do Oaklandu na mezinárodní letiště. Před letištěm se stavuji na poslední americký burger a jedu busem až před terminál. Odbavení a točené pivo proběhlo v poklidu a v 19:30 odlétáme směr Oslo a Praha. Večer 15.9. sedím v klubu u ohně s kamarády a pijeme Bernarda.👣