Taiwan 🇹🇼- cyklotoulky po ostrově III.

17.12. až 25.12.2019

17.12 Z nejjižnějšího místa popojedeme asi 8km do městečka Kenting, kde jsme našli ubytování za 329kč na noc á pokoj. Rezervace probíhala velmi zajímavě. Posílají nám odkaz na platební bránu, abychom uhradili domluvenou cenu. Jenže byl v čínštině, která nám dělá stále poněkud potíže. Pomocí překladače asi na třetí pokus platba proběhne. Následně nám pošlou instrukce a kódy od dveří na mail, již anglicky. Za tu cenu nemá hotel recepci a vše je samoobsluha. Místo najdeme lehce a otvíráme vstupní dveře. Jen kód ke dveřím od pokoje není ten správný. Píšeme na kontakt a po chvíli obdržíme nový a dveře se otvírají. Pokoj je velký s vlastní koupelnou a má obrovské okno. Podle místních zvyků je asi 20cm před oknem zeď sousedního domu. Alespoň vidíme, zda je venku den nebo noc😀Užíváme si další dva dny pěkného počasí, klidného moře a nočních trhů.

Kenting – skála na pláži.
Poslední koupací.
Zapadání.
Koule v parku.
Night market.
Reklama na banánové palačinky.
Červené po koupeli.

20.12. vyrážíme podle Jihočínského moře na sever. Jedeme po pobřežní silnici s velkým provozem a ve vedru okolo 30°. Navíc je to rovina, takže nic moc. Kempujeme v parčíku pod ochranným valem (proti tsunami). Je pátek, tak je všude spousta rybářů, kteří nás okukují a celou noc hlídají.

Dědeček Čankajíšek.
Petardy při obřadu.

21.12. K ránu zaprší, tak musíme před startem sušit stan, ale v místních teplotách to není problém. O5 roviny a frekventované silnice. Západní pobřeží je hustě obydlené, takže buďto jsme ve městě nebo mezi farmami a jejich plantážemi ananasů, banánovníků, dračího ovoce (pitahaya), annony, třtiny a mnohých dalších. Večer kempujeme v městečku Ligang v parku vedle baseballoveho hřiště.

Po dešti.
Svastikový chrám.
Ananasy kam dohlédneš.

22.12. Budí nás štěkot potulných psů, naštěstí je čas vstávat. Zakřičím na ně: „Ticho Punťo!“  a je od nich pokoj. Nudné roviny končí, projedeme to trochu přes kopce. Projíždíme okolo přehrady, spostou plantáží. Vybíhají na nás farmářští psi a štěkají o 106, ale neútočí na nás. Navečer kempujeme u řeky, vaříme si ze zásob hov.nudle.

Nad přehradou.
Motýl a hvězda.

23.12. Rozhodujeme se, že dnes dojedeme do města Ťia-i (Chiayi), což je 75km a trochu přes kopce. Chceme strávit Štědrý den ve městě a projet se úzkokolejkou do kopců. Převýšení je slušné, ale stíháme to přejet. Jen večer trochu taháme nohy, ale sprcha na hotelu je vyléčí.👣

Počasí nám moc nepřeje😀
Rychle se stmívá.

24.12. V 9h nasedáme na Alishanskou úzkokolejku, kterou postavili Japonci a otevřeli v r.1912. Mimo jiné sloužila ke svozu dřeva místních cypřišů. Trať začína 30mnm a končí v Alishanu 2216mnm. Je dlouhá 86km, vede přes 77 mostů a skrz 50 tunelů. Byla poničena několika tajfuny a nyní je otevřeno něco přes 70km do Shizilu. My jedeme do Fenqihu (přes 1400mnm). Cestou nahoru máme dobré počasí, tak se kocháme panoramaty a procházíme se v okoli Fenqihu po kopcích porostlých bambusem. Musíme rozhýbat nohy, aby nám neztuhly.Odpoledne jedeme zpět. Bohužel už mají nasazené turistické ceny, jedna jízda je za 290kč na osobu a zpáteční to samé. I přesto jsou vlaky plné.

Připraven na start.
Spirálové stoupání tratě.
I s čínským komentářem.
Fenqihu

Na Štědrý večer si dáváme polévku z mořských potvor, kuřízek a zákusek jako cukroví. Posloucháme koledy před kostelem a po Popelce jdeme spát.

Koledy.

25.12. Navštěvujeme prádelnu, naše svršky už to potřebují a procházíme se po městě. Nechávám se ostříhat a oholit. Paní kadeřnice mi namasíruje i hlavu. Večer u Taiwan beer plánujeme další trasu.