Taiwan 🇹🇼- cyklotoulky po ostrově IV.

26.12. až 30.12.2019

26.12. Startujeme z  Ťia-i (Chiayi) a směr jsme zvolili na další místní atrakci Sun Moon Lake, (Jezero slunce a měsíce). Navigace nás vede pod horami samou rovinou. V rámci tréninku volíme trasu trochu kopcovatějši a snad méně nudnou. O5 projíždíme plantážemi nám někdy neznámých plodin. Nocování volíme u města Jiji, kde je podle map přehrada. Přehrada tam skutečně je, ale není v ní žadná voda, jen samé nánosy z hor🤔 a bagry, co se snaží něco vytvářet. Asi dostali dotaci na vyčištění🤫, ale to díky rozloze chvíli potrvá. Jedeme do vsi a najdeme nocleh na místní patrové vyhlídce mezi poli u potoka. Kola necháme dole a pod střechou o patro výše si stavíme jen moskytiéru.

27.12. K ránu začínají jančit místní psi, to je snad horší než 🐓. Vydrží jim to až do svítání. V 7 jedeme raději na kafe a pak stoupáme nad 800metrů k jezeru. Trvá nám to pomalu celé dopoledne. Jezero slunce a měsíce je přehrada, okolo které vede cyklostezka a ve vsi je spousta hotelů a půjčoven kol. Jsme z toho zklamaní, toto je místo „must see“ (musíš to vidět). Pro místní je to asi zajímavé projet se asi 30km na kole za mastné půjčovné. Někteří borci  sedí na kole snad poprvé, takže když jedeme proti nim, tak to vypadá, že nás sejmou, jak klepou řidítky sem tam😣 Snažíme se najít jídelnu za běžné ceny, což se nám trochu stranou od ruchu podaří. Královská polévka s utopeným kuřízkem a vynikající porce plněných knedlíčků byly dekikates. Po procházce vsí se 😀😀 tůristickým jídelním lístkům a jejich naháněčům. Náš další plán je vyjet do hor, když nám bude přát počasí. Od jezera se přesuneme do města Puli, odkud začíná stoupat silnice až na nejvyšší silniční sedlo na 🇹🇼. Asi po hodině hledání vhodného místa na zakempování jedeme na večeři do bufetu, kde si každý nabere podle chuti a u kasy podle nám neznámých pravidel zaplatí. Nabíráme si spoustu dušené zeleniny, rýži a místní vynikající dušený bůček😋 Paní nám to od oka spočítá za skvělých 90kč za porci. Pořádně, přitom lehce se delikates nacpeme. V obchodě si dáme jedno Taiwan 🍺 a přesunujeme se na vyhlídnuté kempoviště.

Na vyhlídce.
Sun Moon Lake
Jezero ☀️ a 🌛 z terasy návštěvnického centra.
Asi Hakka kánoe .
Betonové návštěvnické centrum.
Oblačnost přichází nad jezero😀
Utopený kuřízek.

28.12. Ráno se budíme do pěkného počasí. Kempujeme na konci náspu u řeky, který je celý dlážděný i s odpočinkovou lavičkou, jen trochu zarostlý vegetací. Hned za stanem najdu krásnou vysvlečenou kůži nějakého hada, který se jí v trávě nedávno zbavil. Byl to pěkný kousek, odhadem okolo 1,5m. Jelikož na 🇹🇼 je spousta hadů jedovatých a několik druhů patří mezi nejjedovatější, tak jsme rádi, že vidíme jen jeho stopu, co tady zanechal.
Začínáme stoupat do kopečků a našim cílem je do večera dosáhnout 2000m, startujeme někde okolo 450mnm. Při jedné odpočinkové pauze potkáváme místního borce, co má na🚴 pro dnešek stejný cíl. Jmenuje se Liu a má nahoře rezervované ubytování. Trochu se diví, že jedeme se stanem, ale asi nejsou zvyklí moc kempovat🏕️ nebo bude nahoře pěkná kosa🤔V 1000 metrech bych nejraději zahodil naše brašny do rokle a jel na lehko😣 Jsem zvědav, co budu říkat později. Šlapeme, šlapeme z těžka a pak objevím na mapě zkratku, kterou se vydáme. Vyhneme se zajížďce k jedné serpentýně a střihneme to přímo😛 Nebyl to nejlepší nápad, protože cesta se mění z pozvolného počátku na brutální stoupání přímo vzhůru. Co 10 vyšplhaných metrů musíme zastavit. Kola samozřejmě tlačíme, páč kopec je s naší výbavou nevyšlápnutelný. Projíždí auto a od spodu troubí. Kdyby zastavilo, tak už se nerozjede. Pak nás míjí skůtrista, který bude asi tlačit také🛵 Na silnici jsme zralý „na hození ručníku do ringu“. To byl ale blbej nápad: zkratka jako každá jiná byla delší a náročnější👍Pokračujeme k občerstvovací zastávce, kde nás nudle s hovězím postaví trochu na nohy a za slabého deště pokračujeme dále. Denní cíl splněn a skoro za tmy kempujeme na vyhlídce u silnice, snad nás do rána někdo nevyhodí.

Takhle jednou po ránu.
Stoupáme do hor.
Ciců.
Terasová políčka šťavnatých salátů.
O5 o kousek výše.

29.12. Celou noc prší a i ráno je uplakané. Balíme mokrý stan a šplháme do posledního obchodu 7-eleven ve vsi, kde se rozhodneme co dále. V dešti 🌧️ nemá cenu pokračovat, nejsou žádné výhledy a v mlze by nás mohlo přehlédnout auto. Předpověď není optimistická a radar to potvzuje, bude pršet. V obchodě potkáváme Liua, který to vzdává a zavolal si odvoz z hor až domů. Ono sjíždět tyto prudké kopce za deště je také o ústa😬My se rozhodujeme, že když jsme se dostali tak vysoko, tak počkáme do zítra. Známe místní předpovědi, které se občas vůbec netrefí. Najdeme si ubytování za 650kč na noc u jedné rodiny, co pronajímá spodní patro domu turistům. Kola si můžeme dát dovnitř a usušit si vše mokré. V 9. večer na nás kouká z jasné oblohy Orion. Tak to snad vydrží do rána.

Uplakané probuzení.

30.12. Ráno je obloha vymetená ☀️, jen v údolí je mlha. Čekání se nám vyplatilo a před devátou startujeme směr sedlo Wuling. Stoupání jsou slušná, ale konec bude nejlepší. Jsme 2500, 2600, 2700 a na 2800 metrech se zvedá oblačnost, prudce se ochlazuje a kondenzuje. Od 3000metrů už cítím známý to tlak na prsou a vím, že se pomalu blíží. Na 3100 musím chvíli zastavit a dobrat kyslík. Od 3200 je to boj s vůlí a kyslíkem, ale ještě to jde. Už mi bylo i hůře. Jsem rád, že jsme na sedle Wuling (3275mnm). No prostě dobrý oddíl z Chilli klubu Lipnice. Rozdýchám se a jdeme fotit. Jsou tady kluci na motorkách a klepou hroznou kosu a diví se, že nám není zima. Když jim řeknu, odkud jsme přijeli, tak nám ukazují, že jsme blázni 😀. To si o nás myslí spousta lidí, tak jim to nemáme za zlé, jsme zvyklí😋. Začíná nám dlouhý sjezd asi 50km. Prvních 10km poprchává a mrznou nám ruce a přestávají brzdit brzdy. Po odpočinku a jejich seřízení je vše OK. Už za tmy přijíždíme do města Puli a znovu pěkně leje. Po večeři okupujeme místní altán v parku, protože má pršet celou noc a tam je sucho.

☀️po ránu.
Mlha se drží dole, zatím😁
Začíná se zvedat.
2800m a Hani stále šlape.
3200m už se blížíme.
Wuling 3275m – slušný oddíl. Asi STS Chvojkovice-Brod.
235km

1 komentář u „Taiwan 🇹🇼- cyklotoulky po ostrově IV.