Taiwan 🇹🇼- cyklotoulky po ostrově V.

31.12.2019 až 02.01.2020

31.12. Silvestr začíná optimisticky, při rozednění přestalo pršet😆 Budí nás místní aktivní omladina 70+. V altánu se rozcvičují, protahují a klábosí. Vstávám a jdu je pozdravit, aby se nás nelekli. Ptají se nás odkud jsme. Ukazuji jim CZ na mapě. Balíme a vyrážíme směr Taipei. Z dálky vidíme nějaký velký svatostánek, tak ho jedeme prozkoumat. Je to obrovský budhistický chrám Čung-tchaj čchan.https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Kl%C3%A1%C5%A1ter_%C4%8Cung-tchaj_%C4%8DchanProhlížíme si ho zvenku, vnitřek nenavštěvujeme, trochu nás tlačí čas. Musíme vrátit naše bicykly 2.1.Navečer se zastavujeme v městečku Zhuolan. Hledáme místo na spaní, které nacházíme blízko hlavní silnice na vyhlídce u řeky. Procházíme si městečko, naplníme hladové žaludky a dáváme si silvestrovský drink. Nový rok vítáme ze spacáků. Místní mají jiný kalendář a náš Nový rok většina neslaví. Slyšíme jen několik ohňostrojů v okolí a za chvíli je klid.

Chrám Čung-tchaj čchan
Ze sedla.

1.1. Ranní budíček máme od nákladních aut, které jezdí do koryta řeky pro štěrk. V 7 balíme a za pokřiku řidičů „Happy New year!“ jedeme na místní trh snídat. V místních novinách si fotíme, novoroční ohňostroj na mrakodrapu Taipei 101.Projíždíme oblastí, kde pěstují samé jahody. Z měst si je sem jezdí kupovat, ale i samosbírat.Jahody jsou vpravo, vlevo, no prostě všude. V dalším údolí pěstují korejské hrušky. Plody vypadaji jako hnědá jablka, ale chutnají hruškově a jsou vynikající, ale na kocovinu jsme je nezkoušeli.https://www.naseinfo.cz/hrusky-singo-leci-kocovinu

Poslední kempoviště před Taipejí najdeme v parku na dřevěné terásce ve městě Zhudong. Jdeme se nacpat naší oblíbenou delikatesou: plněnými knedlíčky a v 8 zalézáme do stanu.

Na Nový rok.
Babky na trhu.
Ohňostroj Taipei 101 v novinách.
Vstupní brána do vsi, kdesi v podhůří.

2.1. Celou noc nás hlídají místni psi, kteří kempují pod terasou. Jak se objeví v blízkosti cizí smečka, tak startují, zahánějí vetřelce a nás spolehlivě probudí. Ráno od místních dostanou odměnu v podobě plných misek a my jsme rádi, že jsme nemohli zaspat👍Dnes nás čeká většinou klesáni do Taipeje a posledních 30km městem po cyklostezkách.Celou trasu okolo ostrova jsme projeli bez pádu, závady. Dokonce jsme ani nepíchli pneu. Ale asi 30km před cílem Hani zavadila řidítkem v zábraně proti průjezdu skůtrů na cyklostezku a složila se k zemi. Havárie vypadá hrůzostrašně, ale následky nejsou naštěstí žádné, ani odřenina.😁  Asi po dalších 10km zastavuji a při šlápnutí na obrubník mi ujede noha a poroučím se k zemi.🤔 My snad nakonec do půjčovny ani nedojedeme a pojedeme rovnou do nemocnice😛.Kola vracíme ve 3 odpoledne a vše je v pořádku. Okolo ostrova jsme urazili kolmo celkem 1365km.

https://mathewbike.com/en/ můžeme jen doporučit. May nám pomohla s plánem trasy a Mathew nám připravil bezvadně kola. Cena za půjčení vychází na 160kč za kolo a den (při půjčení na měsíc) s plnou výbavou: dvě brašny + pláštěnky, světla, přilba, náhradní duše, nářadí, zámek, olej na řetěz.Loučíme se s May a Mathewem a přesunujeme se rychle do sprchy a naše svršky do pračky.😣

Nad psím útulkem😀
Myslíš, že se trefí?
Malá nehoda😛
May, Mathew nebo čertík a cyklorafani.
Poslední část trasy 230km.
Celkem okolo ostrova 1365km.